Jeg har en gang før købt et lille hønsehus – og glædede mig til at få høns. Det var virkelig hyggeligt at have de første høns, og jeg lærte noget om, hvordan de skal holdes og passes, og hvad de kan finde på. Mine første to høns var jævnligt på besøg i naboens have – ikke helt optimalt, men naboen tog det heldigvis pænt.

Nu drømmer jeg igen om høns – silkehøns. De kan nemlig ikke flyve, så de er lidt lettere at holde styr på. Men først skal der være styr på boligforholdene, og det er jeg i gang med nu. Og lidt utålmodig som jeg er lige her, så har jeg været på nettet og handlet hønsehus. Og er meget tilfreds med det lille hus og gård. Ole hjalp med at samle det, så nu kan jeg se, hvor stort – eller lille – det i virkeligheden er 🙂 Det mangler at blive sikret mod blæst og ubudne gæster, der skal blandt andet lægges fliser hele vejen rundt.

Og hvis du spørger mig, så passer det perfekt ind sammen med det andet træbyggeri på grunden 🙂 Hønsehuset er også fsc-certificeret, et ekstra plus. Hønsegården er ikke stor. Min tanke er at lave en mobil hønsegård, så indhegningen kan flyttes lidt rundt mellem træerne på grunden.

Sådan et lille hus står og skaber forventning. Jeg glæder mig, men venter lige med at købe silkehøns til vi har været på lidt ferie i juni – jeg vil gerne kunne være hjemme hele tiden, når de små høns flytter ind. Det bliver altså en fest 🙂

God weekend

Jette